Alimentaria 2020 potenciarà la seva oferta halal amb un espai destacat i un congrés gastronòmic

La propera edició Alimentaria, que se celebrarà del 20 al 23 dabril al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, ampliarà lespai expositiu dedicat als aliments halal i incrementarà el nombre i espai de les empreses participants especialitzades en aquest tipus dalimentació. A banda, se celebraran showcookings i la tercera edició del Congrés Halal, que comptarà amb experts internacionals i diverses demostracions culinàries.

A poc menys d’un any perquè se celebri Alimentaria 2020, la presència de productes amb certificació Halal –permesos per la llei islàmica– al certamen es projecta com una de les tendències en auge i està comptant amb una bona acollida al mercat internacional. El sector de l’alimentació i begudes halal segueix creixent de forma imparable a nivell global, amb 1.800 milions de musulmans al món, una xifra que arribarà als 2.200 milions l’any 2030. D’ells, més del 60% té menys de 30 anys en l’actualitat.

Es preveu que l’oferta d’empreses d’articles halal s’incrementi respecte a Alimentaria 2018, a causa de la creixent activitat de companyies del sector halal procedents de tot el món, des d’Orient Mitjà a Llatinoamèrica i també Europa, on l’augment de turistes procedents de països musulmans ha donat lloc a un repunt de la presència halal en el sector de l’hostaleria i la restauració, fonamentalment.

Expo Halal s’integrarà en el nou saló Alimentaria Trends

Alimentaria Trends, el nou saló d’Alimentaria orientat a mostrar les últimes tendències alimentàries en productes ecològics, dietètics i funcionals i gurmet, acollirà Halal Foods, l’espai destinat a la alimentació halal on s’ubicarà Expo Halal.

En la última edició d’Alimentaria 2020 Expo Halal va reunir 25 empreses nacionals i internacionals en un espai de 700 m2, encara que altres 150 firmes expositores van oferir productes amb certificació Halal a diferents espais de la fira, com Dulcesol, Europastry, Industrias Cárnicas Viñals o Mercabarna, entre d’altres. A més, un 20% dels compradors internacionals convidats per l’organització tenien en cartera productes halal; i l’11% del total dels visitants del saló van afirmar tenir interès en aquest segment de productes.

Així mateix, Alimentaria 2020 acollirà la tercera edició del seu Congrés Halal, en què participaran ponents internacionals especialitzats en aquest sector. Javier Albarracín, CEO de Barcelona Halal Services, empresa col·laboradora del saló  en l’organització del Congrés Halal, destaca “la posició estratègica de Barcelona, ​​que es consolida com a hub d’excepció per unir els països del Golf i Llatinoamèrica on el consum halal està creixent exponencialment, és fonamental per aglutinar els grans agents del sector“.

Albarracín també assenyala el paper del saló com una de les grans cites internacionals en matèria de divulgació halal. “Només a Europa, el volum de negoci del halal ascendeix a més de 70.000 milions d’euros i es calcula que, en aquest continent, cada dècada augmenta un 1% la població musulmana“.

Tendència foodie

També cal tenir en compte l’increment de la demanda d’aquest tipus de productes per part de consumidors no musulmans que busquen una alimentació bio, gurmet i més sana, i que confien en la certificació Halal com a garantia de qualitat i traçabilitat.

Així, grans i mitjanes empreses internacionals, certificadores, experts i fins i tot influencers halal de diferents països es donaran cita a Alimentaria per crear sinèrgies, fer negocis i donar a conèixer aquest sector en auge, que té al Regne Unit i França (amb més de quatre milions de musulmans cadascun), Alemanya i Bèlgica els seus principals centres de negoci a Europa.

A més, cuiners de diferents països protagonitzaran showcookings, en els quals demostraran que la cuina halal va molt més enllà del receptari àrab, i que poden preparar plats des dels més diversos enfocaments. A Alimentaria 2020, s’aprofundirà en les particularitats de les cuines halal de Sud-àfrica i Tailàndia, de la mà de cuineres com la filipina Laila Bazahm, que ja ha confirmat la seva presència.

Un negoci en expansió

La despesa en aliments i begudes al món musulmà arribarà al 21,2% de la suma global -uns 2.235 milions d’euros- l’any 2019, sent els aliments processats els productes més sol·licitats (un 33%), seguits pels productes d’origen animal (17%)“, assenyala Anwar El Mezwaghi, President de Ambar Connect, empresa partner d’Alimentaria 2020 en l’organització d’Expo Halal, que treballa en contacte directe amb la majoria dels productors halal arreu del món.

En aquest sentit, “el 85% dels animals i la carn consumida en els països musulmans prové de països que no pertanyen a l’Organització de la Conferència Islàmica (OCI)“, assenyala, per la seva banda, El Mezwaghi, fet que suposa un ampli marge d’expansió internacional per a un sector en ple creixement. El Mezwaghi subratlla, a més, que el halal va molt més enllà de la carn, i que existeix oferta en diferents àmbits, des d’altres sectors de l’alimentació a la moda o la cosmètica: “L’alta participació d’expositors i compradors que pertanyen a altres sectors, com els dolços, les confiteries i les begudes no alcohòliques, ens dona una idea de l’àmplia varietat de productes i oportunitats en els mercats de halal“.

Contacte de premsa

Material gràfic